نورومارکتینگ

معرفی کتاب خرید شناسی

معرفی کتاب خرید شناسی

نویسنده: مارتین لیندستروم

مترجم: سارا نظری

نشر: انتشارات مبلغان

چاپ: ۱۳۹۴

buy.OLOGY: TRUTH & LIES about why we BUY

Martin Lindstrom

۲۰۰۸

خرید شناسی

موضوع: بازریابی عصبی-مصرف کنندگان-رفتار-روان شناسی

برای معرفی این کتاب از بیان نوشته های رو و پشت جلد کتاب بهره گرفته ایم:

  • بزرگ ترین مطالعه ی نورومارکتینگ که تا به حال انجام گرفته است.
  • چرا ما برخی از برندها را می خریم و دیگر برندها را نمی خریم؟
  • چه عواملی در انتخاب و خرید ما دخالت دارند؟

در جهان بیش از پیش در حال تغییر و پیشرفت کنونی، ما همگی مصرف کننده ایم و خرید کردن به بخش عظیمی از زندگی روزمره ما مبدل شده است. به همین علت هرروز همه ما با ده ها یا صد ها پیام از طرف بازاریاب ها و انواع و اقسام آگهی ها بمباران می شویم، دانشمندان اکنون به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که با وجود این همه تبلیغات یکسان، چرا ما برخی از برندها را می خریم و دیگر برندها را نمی خریم؟ چه عاملی در انتخاب های ما دخیل هستند؟ آنان پا را از تحقیقات سنتی فراتر گذاشته و به مصاحبه با مغزهای مصرف کننده ها روی آورده اند – از طریق اسکن مغز با دستگاه فوق پیشرفته اف ام آر آی. این روش به آنان ثابت کرد که آنچه در وا داشتن ما به خرید کالا یا نخریدن آنها مؤثر است، در مغزها و اعصاب آینه ای ما نهفته است. علم بازاریابی عصبی، ابزاری است که کمک می کند تا آنچه را که به عنوان مصرف کننده در هنگام خرید به آنها می اندیشیم، رمزگشایی کنیم.

فصل های این کتاب به طور مفصل وارد حوزه بازاریابی عصبی می شوند و مرحله به مرحله به مطالعه این علم و عوامل مؤثر در آن یعنی جای گذاری محصول، اعصاب آینه ای، پیام گذاری زیرحستی، تأثیر آیین و خرافه بر چرایی خریدمان، تأثیر دین بر برندها، قدرت نشانگرهای تنی، تجارب حستی مان، پیشگویی آینده با استفاده از بازاریابی عصبی و جاذبه جنسی در تبلیغات می پردازد.

این کتاب با بهره گیری از بیان داستان گونه، تجربیات نویسنده را در حوزه ی بازریابی عصبی و همکاری با شرکت های تجاری معتبر روایت می کند. در بخش هایی از متن، اطلاعات دقیق علمی از نحوه ی آزمون های عصب شناختی ارائه می کند و در بخش هایی دیگر با بیان طنز و طرح سوال های کنجکاوی برانگیز، مخاطب را به خواندن ادامه ی متن ترغیب می کند. در فهرست عناوین کتاب موضوعات به این ترتیب آمده است:

فصل ۱: هجوم خون به سر: بزرگ ترین مطالعه ی بازاریابی عصبی که تا به حال انجام گرفته است.

فصل ۲: این باید جای مورد نظر باشد: جای گذاری محصول، امریکن آیدل و اشتباه چند میلیون دلاری فورد

فصل ۳: من آنچه را که او دارد خواهم داشت: اعصاب آینه ای در حال کار

فصل ۴: اکنون نمی توانم به وضوح ببینم: پیام گذاری زیرحسی، حی و حاضر

فصل ۵: آیا به جادو اعتقاد دارید؟ آیین، خرافه و چرا ما می خریم؟

فصل ۶: کمی دعا می خوانم: ایمان، مذهب و برندها

فصل ۷: چرا شما را انتخاب کردم؟ : قدرت نشانگرهای تنی

فصل ۸: احساس شگفتی: فروش به حواسمان

فصل ۹: و پاسخ این است: بازاریابی عصبی و پیشگویی آینده

فصل ۱۰: جاذبه ی جنسی در تبلیغات

نتیجه گیری: روز جدید برند

همان طور که از عناوین فصل ها می توان حدس زد، بیشتر مطالب ارائه شده در این کتاب بر اساس مصادیق و نمونه های بازاریابی عصبی که بر اساس تجربه ی نویسنده تدوین شده است پیش می رود. در ترجمه ی کتاب درباره ی نویسنده چنین گفته شده است:

مارتین لیندستروم
مارتین لیندستروم

مارتین لیندستروم یکی از مشهورترین رهبران بازاریابی جهان است. لیندستروم با میلیون ها مخاطب جهانی، سیصد روز در سال را در سفر سپری می کند و از طریق سخنرانی برای مؤسسات مشاوره ای و کاریابی، روش شناسی های راه گشای خود را به اشتراک می گذارد. لیندستروم در مقام مدیر ارشد اجرایی و رئیس شرکت لیندستروم و رئیس بنگاه «برند سنس» و بایولوژی آی ان سی، به مدیران اجرایی عالی رتبه شرکت هایی مانند مک دونالدز کورپوریشن، پراکتراند گمبل، پلوپیجز، نستله، امریکن اکسپرس، مایکروسافت، والت دیسنی، وگلاسکواسمیت کلین مشاوره و راهنمایی می دهد. او در صفحات فایننشیال تایمز، یواس ای تودی، فورچون، واشنگتن پست، و غیره سهم مهمی بر عهده دارد، لیندستروم که با مجله معتبر کانتیجس و هاروارد بیزینس ریویو کار می کند، یک برنامه کاری خلاقانه دارد که مشتاقانه به وسیله متخصصان بازاریابی و دانشگاهیان پیشرو در سراسر جهان دنبال می شود. کتاب قبلی او به نام «برند سنس» بنا به اقرار وال استریت ژورنال، یکی از ده کتاب برتر بازاریابی محسوب می شود که تا به حال به چاپ رسیده اند. کتاب «خریدشناسی»، همانند کتاب «برندسنس» به بیش از بیست زبان ترجمه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت WWW.MartinLindstrom.com مراجعه کنید.

در زیر لینک خرید کتاب خرید شناسی با ترجمه ی سارا نظری قرار داده شده است:

https://mehrabanshop.ir/home/3313-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C.html

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن